čtvrtek 9. července 2015

Morava trip 2015

Minulou sobotu jsem se s trojicí kamarádek vypravila na Moravu na dva dny plné odpočinku a zábavy. Plány jsme měly pouze předběžné, ale přesto, nebo právě proto, vše krásně vyšlo a celé dva dny jsem si náramně užila. Měla jsem pocit, jako bychom tam byly snad čtyři dny, tolik jsme toho stihly.

V sobotu jsme vyrážely až po deváté večer a vyjely jsme směr Brno, kde jsme měly v plánu přespat a v neděli vyrazit dále na Moravu. Markéta naštěstí v Brně studuje a tak jsme mohly přespat u ní v bytě.
Když jsme se ráno vyspaly, nedalo se svítit, ale musely jsme se jít někam koupat, protože bylo vedro k padnutí.

Nejdřív jsme se koupaly v brněnské přehradě, nic jiného než ležet u vody se ten víkend moc dělat nedalo.

K obědu jsme měly dobrotu v místní restauraci, musím říct, že grilovaný losos byl naprosto výborný. Na fotce jsem zachytila i sprej na opalování z dmka, který se pro mě stal hitem tohoto léta. Poslední roky už nic jiného než takovéhle spreje nekupuji, ale zvláště tenhle z limitované edice vodí tak nádherně, že si ho musím nakoupit do zásoby snad ještě na příští rok. Dnes jsem byla v dmku a byl zrovna vyprodaný, takže to tam budu muset chodit kontrolovat.

Na nedělní odpoledne jsme si pro změnu našly další místo na koupání, tentokrát jím byl splav na
Stříbském mlýně. Akorát studená voda, vlny na jezu alá vířivka, ledová káva, zmrzka.. tedy absolutní pohoda.

A když už se začalo lehce ochlazovat, nebo tedy, už bylo trošku dýchatelno, vypravily jsme se do cíle naší cesty - měly jsme objednané ubytování na konci Olbramovic ve Vinařství Marek. Na to, že jsme si je našly na internetu naprosto náhodně, byly jsme místem všechny doslova okouzleny. Ať už nádherným okolím, unikátními prastarými sklepy, nebo panem doktorem Markem. Jeho vyprávění a postřehy jsme s holkami vydržely poslouchat několik hodin až do pozdního večera.

Pokud hledáte ideální místo, kde se na Moravě ubytovat, absolvovat degustaci, dozvědět se spoustu nových zajímavých věcí nejen o víně, tak se sem určitě vypravte. Nebudete litovat.

Všechny jsme fotily všechno možné - tady třeba Ivča fotí vinnou révu.

Jedna fotka z degustace ve sklepě. Nebyly jsme tak nametené jak to vypadá, sranda ale byla.

Pondělní ráno jsme si daly na čas, pomalu se vykopaly z Olbramovic a jely na snídani do Café Fara. To je velice vyhlášená kavárna/restaurace v Klentnici, až jsem se divila, kde se tam uprostřed takové moravské vesnice vzala. Určitě se tam ale uživí, protože jsme si tam v pondělí v 11 bez rezervace málem nesedly.

Nakonec to ale vyšlo a místo snídaně byl už čas spíš na oběd. Měla jsem naprosto neskutečně vypadající kuře s bramborovým pyré, mangoldem, cuketou a skvěle ochucenou omáčkou. Holky si pochvalovaly jejich rooibos capuccino a i dorty a ledová káva chutnaly skvěle. Ceny tam jsou poněkud vyšší, než v jiných místních restaurací, s podobnými místy v Praze se to ale dá v klidu srovnat.

No řekněte - nevypadá to jako někde v Itálii?

No a po jídle jsme se chtěly vypravit do Mikulova a do Lednice, opět nás ale přemohlo vedro. Skončily jsme poté ve vápencovém lomu nedaleko Mikulova, kde bylo koupání naprosto neskutečné. Lom byl nádherný, voda průzračná, nealko pivo (pro řidiče) u stánku... co víc si přát? snad jenom žádné lidi a nějaký stín na břehu.

Nemohly jsme se ale samozřejmě vrátit domů, aniž bychom navštívily Lednicko Valtický areál. Nemůžu si pomoct, ale tenhle zámek mi vždy přijde jako vystřižený z nějaké pohádky, vypadá naprosto neskutečně nádherně a je krásně udržovaný, což se tak často nevidí. Srovnávat se na mém žebříčku může snad jen s Hlubokou.

Kdyby bylo o deset stupňů méně, člověk by krásy zámku a místních zahrad byl schopen ocenit o to více. Ale i tak mě Lednice znovu okouzlila a určitě jsem zde nebyla naposledy.

A tohle jsou moje výletnice!

Lednice pro nás byla konečnou zastávkou a v pondělí kolem sedmé jsme se vypravily zpět do Prahy. Měly jsme štěstí, D1 byla naprosto bezproblémová a tak jsme dojely bez újmy.

Takovéhle prodloužené víkendy mám moc ráda. Člověk toho stihne hodně, má pocit, že volný čas využil opravdu na maximum.  Škoda že ho pak vždycky čeká ten návrat do reality. :) Co máte v plánu za výlety po Čechách vy?